Op 12 juni 2022 organiseerde Lionsclub Leiderdorp weer een molenfietstocht. De recreatieve fietstocht (39 km) voerde de deelnemers langs historische molens in Hoogmade, Koudekerk, Hazerswoude-Rijndijk, Hazerswoude-Dorp, Zoeterwoude, Leiden en Leiderdorp. Bij elke molen kregen de deelnemers een stempel op hun stempelkaart. Sommige molens waren open voor bezoek.
De start was tussen 10:00 en 13:00 uur op het parkeerterrein bij Scouting Leiderdorp; inschrijving was ter plaatste mogelijk, het inschrijfgeld was 6 euro per (duo-)fiets. Bij de finish wachtte (voor eigen rekening) een verkoelend drankje en eventueel een door onze meesterkok Lucien Houwer op een rode Bastard BBQ bereide warme hap. Ook kregen de deelnemers het boekje 'Onze Molens' van de Rijnlandse Molenstichting uitgereikt. De opbrengst van € 2000 werd door onze eigen molenaar Erik Kopp en onze penningmeester Peter de Ligt overhandigd aan Wim Schellekens, coördinator Leiderdorp van Fietsmaatjes Leiden Leiderdorp.