De Leiderdropjesactie 2023 is van start gegaan. Het goede doel is opnieuw het nieuwe Hospice De Mare aan de Hoogmadeseweg 70. De bouw daarvan vordert gestaag. De verhuizing van de tijdelijke locatie in Oegstgeest naar Leiderdorp zal waarschijnlijk aan het einde van het eerste kwartaal 2024 plaatsvinden. Het exploiteren van een hospice kost veel geld en de financiering ervan gebeurt onder andere door ‘crowdfunding’ vanuit de gemeenschap. De Lions van Lionsclub Leiderdorp zijn blij met de komst van een hospice in Leiderdorp en hebben daarom de handen ineengeslagen. Ze zijn opnieuw gestart met de vier jaar geleden zo succesvolle ‘Leiderdropjes actie’. Ook dit jaar en begin volgend jaar worden de dropjes in potjes met een prachtige wikkel, waarop het logo van het hospice en de Lions staan, verkocht. Veel winkeliers in Leiderdorp doen mee en zullen de potjes komende maanden in hun winkel te koop aanbieden. Bedrijven kunnen een potje opnemen in hun kerstpakketten. Zo hopen de Lions een geweldig bedrag op te halen dat bestemd is voor het hospice. Zie ook de website van Hospice De Mare. Potjes reserveren? Stuur een email aan Lionsclub Leiderdorp.