Op 6 juli 2019 werd de eerste Leiderdorpse 11 molenfietstocht georganiseerd.
Met circa 250 enthousiaste fietsende deelnemers werd het een leuke dag. Uitgerust met stempelkaart en routebeschrijving werden 11 molens bezocht.
Uit de opbrengst overhandigenden penningmeester Peter de Ligt en onze molenaar Erik Kopp op maandag 28 oktober een cheque aan de voorzitter van de Rijnlandse Molenstichting, Wim Bos.
De Rijnlandse Molenstichting zal de bijdrage van € 750,00 gebruiken om het tekort op de informatiepanelen bij de Munnikken- en Meerburgermolen te financieren.

Drukte bij de start, en de uitreiking van de opbrengst,  v.l.n.r. Peter de Ligt, Erik Kopp en Wim Bos. Foto: Johan Kranenburg.

Lionsclub Leiderdorp organiseerde jaren geleden ook fietstochten. Eén ervan was de Historische fietstocht op 25 mei 2014.